- Jakie są zasady prowadzenia postępowań dot. dróg?
- Jakie są formalne wymogi wniosku? Kiedy wniosek zostaje bez rozpoznania?
- Kto jest stroną w postępowaniu?
- Jakie są zasady wydawania zezwoleń na lokalizację oraz zajęcia pasa drogowego?
Celem szkolenia jest szczegółowe uporządkowanie wiedzy na temat zasad wydawania zezwoleń przez zarządcę drogi.
PROWADZĄCY: radca prawny, absolwent Wydziału Prawa i Administracji na Uniwersytecie Jagiellońskim, ukończył studia
podyplomowe „Kontrola jakości stosowania prawa przez organy samorządu terytorialnego” na Uniwersytecie Łódzkim. W latach 2009-2019 członek Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Krakowie. W przeszłości doradca ministra i ekspert w Ministerstwie Sprawiedliwości. Doświadczony trener i wykładowca szkoleniowy.
- Zagadnienia ogólne
- ustawa o drogach publicznych
- Kodeks postępowania administracyjnego
- zarządca drogi
- pas drogowy
- droga
- Ogólne zasady prowadzenia postępowań
- wszczęcie postępowania
- wymogi formalne wniosku
- postępowanie wyjaśniające
- przygotowanie decyzji
- upoważnienia
- Przepisy o poszczególnych rodzajach postępowań
- zezwolenie na lokalizację zjazdu
- nakaz przywróceniu pasa drogowego do stanu poprzedniego
- zezwolenie na lokalizację urządzeń obcych w pasie drogowym
- zezwolenie na zajęcie pasa drogowego
- opłaty
- reklamy
- urządzenia infrastruktury technicznej
- prawne aspekty kanalizacji kablowej
- Przykłady orzecznictwa
- Pytania
Koszt uczestnictwa w szkoleniu wynosi 460 zł*+VAT, słownie: czterysta sześćdziesiąt zł 00/100 netto
(koszt udziału każdej następnej osoby z tej samej jednostki 430 zł*+VAT, słownie: czterysta trzydzieści zł 00/100 netto)
– opłata obejmuje: wykład, materiały.
*Dla podmiotów, które nie oświadczą, że usługa jest finansowana w co najmniej 70% ze środków publicznych, opłata za szkolenie powiększona jest o 23%VAT.