- Jak uregulować stan prawny nieruchomości przeznaczonych pod drogi publiczne/wewnętrzne?
- Jak wygląda proces przejmowania gruntów pod budowę dróg?
- Kiedy i jakie odszkodowania przysługują właścicielom gruntów?
Celem szkolenia jest szczegółowe uporządkowanie wiedzy na temat budowy i utrzymania dróg publicznych.
PROWADZĄCY: radca prawny, absolwent Wydziału Prawa i Administracji na Uniwersytecie Jagiellońskim, ukończył studia
podyplomowe „Kontrola jakości stosowania prawa przez organy samorządu terytorialnego” na Uniwersytecie Łódzkim. W latach 2009-2019 członek Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Krakowie. W przeszłości doradca ministra i ekspert w Ministerstwie Sprawiedliwości. Doświadczony trener i wykładowca szkoleniowy.
- Zagadnienia ogólne
- pas drogowy
- droga
- nieruchomość
- Planowanie i budowa dróg
- Przebudowa i remont dróg istniejących
- Nabywanie gruntów pod drogi:
- art. 98 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 roku o gospodarce nieruchomościami.
- art. 73 ustawy z 13 października 1998 roku Przepisy wprowadzające ustawy reformujące administracje publiczną;
- art. 5 ustawy z 10 maja 1990 r. Przepisy wprowadzające ustawę o samorządzie terytorialnym i ustawę o pracownikach samorządowych;
- art. 60 ustawy z dnia 13 października 1998 roku przepisy wprowadzające ustawę reformującą administrację publiczną;
- przepisy o szczególnych rozwiązaniach dotyczących regulacji stanu prawnego niektórych dróg ogólnodostępnychinne regulacje ustawowe w tym zasiedzenie.
- Pytania i dyskusja
Koszt uczestnictwa w szkoleniu wynosi 450 zł*+VAT, słownie: czterysta pięćdziesiąt zł 00/100 netto
(koszt udziału każdej następnej osoby z tej samej jednostki 420 zł*+VAT, słownie: czterysta dwadzieścia zł 00/100 netto)
Przy zgłoszeniu w terminie do dnia 6.12.2024 – cena promocyjna 395 zł +VAT* dla każdego uczestnika.
– opłata obejmuje: wykład, materiały.
*Dla podmiotów, które nie oświadczą, że usługa jest finansowana w co najmniej 70% ze środków publicznych, opłata za szkolenie powiększona jest o 23%VAT.